Jak stworzyć lojalnego klienta? / badania nps
Kiedy oferujemy komuś nasze produkty czy usługi, liczymy na to, że będzie on na tyle z nich zadowolony, że z jednej strony będzie jeszcze do nas wracał, a z drugiej, będzie naszą firmę polecał innym osobom. Jednak zawsze warto kontrolować poziom lojalności i zadowolenia wśród klientów, bo tylko wówczas będziemy wiedzieli, czy więcej jest takich, którzy są skłonni zostać z nami na dłużej, czy jednak takich, którzy szukają innych rozwiązań niż te, które my oferujemy. Obecnie często przeprowadzane są badania nps, które mają pokazywać właśnie lojalność klientów. To jak wielu z nich jest w stanie zostać z nami na dłużej i co więcej, polecić nas swoim znajomym i rodzinie. Im wyższy wynik dają badania nps, tym większa liczba klientów jest zadowolona z naszych usług, a to oznacza, że tym bardziej my możemy być zadowoleni z siebie. Nie mniej, to nie oznacza, że możemy przestać się starać.
Jeśli pogorszy się jakość naszych usług, to może się wówczas okazać, że kolejne badania nps zaczną pokazywać znacznie słabszy wynik.
Badania nps są bardzo ważne
Warto mieć świadomość, że takie badania nps są bardzo ważne, bo pozwalają nie tylko sprawdzić na ile lojalni są nasi klienci, ale również możemy je stosować do sprawdzenia zadowolenia wśród pracowników. Nie mniej warto się zastanowić, co zrobić, aby wśród klientów takie badania nps dawały jak najlepszy wynik, bo przecież nie biorą się one z niczego. Przede wszystkim powinniśmy skupić się na tym, aby oferować naszym klientom wszystko to co najlepsze. To oznacza nie tylko wysoką jakość usług czy produktów, ale również poczucie, że zajmujemy się nimi indywidualnie, że każdego z nich traktujemy personalnie. Im bardziej klient będzie się czuł przez nas zauważony i doceniony, tym wyższe wyniki będziemy osiągali przeprowadzając badania nps.
Dodatkowo jeszcze trzeba mieć świadomość, że w utrzymaniu klientów, poza wysoką jakością oferowanych usług, mogą nam pomóc drobne upominki, które będziemy dokładać do paczki. To nie musi być nic wielkiego czy drogiego.
Jak uzyskać wysokie wyniki badania nps?
Im więcej osób zdecyduje się polecić nasze usługi kolejnym osobom, tym wyższe wyniki uzyskamy przeprowadzając badania nps. Dlatego też warto mieć świadomość, że powinniśmy w jakiś szczególny sposób nagradzać klientów, którzy dokonują u nas kolejnych zakupów. Możemy zrobić jakiś program lojalnościowy, a dodatkowo jeszcze zadbać o to, aby komunikacja na linii my – klient odbywała się szybko, sprawnie i z szacunkiem. Może się wówczas okazać, że takie badania nps przejdą swoimi wynikami nasze najśmielsze oczekiwania.
Musimy pamiętać, że klienci będą zostawali z nami, gdy będziemy im proponować usługi najwyższej jakości, a to oznacza, że powinniśmy tutaj zwracać uwagę nawet na najmniejsze szczegóły, bo wszystko może mieć znaczenie. Im lepiej wszystko będzie działało, im bardziej klienci będą zadowoleni ze współpracy z nami, tym wyższe wyniki będziemy uzyskiwali przeprowadzając badania nps. Warto mieć świadomość, że takie badania nps pozwalają nam na uzyskanie wielu ważnych informacji. Co więcej, możemy je stosować nie tylko wobec klientów, ale również pracowników. Im wyższy będzie wynik jaki będą dawały badania nps, tym lepiej będzie to świadczyło o naszej firmie. Nie mniej, zawsze powinniśmy dokładać starań, aby wszyscy byli zadowoleni, aby to co oferujemy, było oferowane na najwyższym poziomie.
Dodatkowo jeszcze powinniśmy dopilnować, aby takie badania były przeprowadzane systematycznie, bo tylko wówczas będziemy mieli szansę na bieżąco kontrolować lojalność i zadowolenie naszych klientów. Jeśli wyniki przekazywane przez badania nps zaczną spadać, to będzie to oznaczało, że coś się popsuło, że powinniśmy zwrócić uwagę czy nasze usługi nadal są tak perfekcyjne jak do tej pory. Takie badania nps mogą nam wiele powiedzieć o podejściu klientów do naszej firmy, oczywiście pod warunkiem, że podejdziemy do nich poważnie, systematycznie i będziemy otwarci na to, co będą nam one chciały pokazać.