Kategorie: Bezpieczeństwo

Czy stare sposoby zwiększania bezpieczeństwa na drogach nadal działają?

Wiele mówi się obecnie o tym, jak ważne jest to, abyśmy zachowywali bezpieczeństwo na drogach. Z jednej strony samochody są coraz szybsze, ale z drugiej mają wiele różnych systemów, które mają chronić nie tylko kierowcę i pasażerów, ale również innych uczestników ruchu drogowego. Nie mniej, osoby odpowiedzialne za budowę dróg, także szukają różnych rozwiązań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo na drogach, a to oznacza, że warto się przyjrzeć tym propozycjom, tak abyśmy mogli ocenić, które z nich faktycznie będą tymi najlepszymi na danym odcinku trasy. Często możemy zauważyć bariery energochłonne. Mogłoby się wydawać, że te stare rozwiązania nie są już potrzebne, że powinniśmy korzystać z czegoś nowszego. Jak się jednak okazuje, odpowiednio zaprojektowane i zamontowane bariery energochłonne mogą zapewnić ogromne bezpieczeństwo użytkownikom danej drogi, a to oznacza, że nie powinniśmy rezygnować z tego rozwiązania tylko dlatego, że jest ono stosowane już od lat.

Wręcz przeciwnie, takie doświadczenie może być bardzo cenne.

Kiedy możemy zastosować bariery energochłonne?

Z pewnością jednym z ważniejszych pytań na jakie powinniśmy sobie odpowiedzieć, będzie to kiedy powinniśmy skorzystać z możliwości jakie dają nam bariery energochłonne. Jak się okazuje, powinny być one montowane przede wszystkim na krawędzi drogi, jak i w miejscach, w których przekroczenie danego pasa, może powodować bardzo poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników takiej drogi. To oznacza, że jeśli blisko krawędzi drogi znajduje się skarpa albo jakiś budynek, to z pewnością najlepiej będzie, jeśli zamontujemy tam bariery energochłonne. Wówczas w razie wypadnięcia z drogi, samochód zatrzyma się na takiej barierze i nie tylko kierowca, ale również inni użytkownicy będą bezpieczniejsi. Oczywiście, jeśli takie bariery energochłonne mają spełnić swoje zadanie, to przede wszystkim musimy dopilnować, aby były one wykonane z wysokiej jakości materiałów, żeby były prawidłowo zamontowane, a dodatkowo jeszcze, że znajdowały się w odpowiednim miejscu.

Jakie cechy powinny mieć dobre bariery energochłonne?

Możemy się zastanawiać nad tym, jakie cechy powinny mieć dobre bariery energochłonne, tak abyśmy nie żałowali, że zgodziliśmy się na ich zamontowanie. Jak się okazuje, przede wszystkim powinny uniemożliwić zjechanie ze skarpy, albo przejechanie na inny pas. Dodatkowo nie powinny zbyt mocno sprężynować. Samochód po uderzeniu w takie bariery energochłonne powinien wrócić na tor ruchu przy jak najmniejszym zagrożeniu, że zderzy się z innymi samochodami. Poza tym, takie bariery energochłonne powinny być skonstruowane w taki sposób, aby powodować jak najmniejsze uszkodzenia pojazdu. No i oczywiście bariery energochłonne, które będą wyznaczały krawędź jezdni, powinny być dokładnie widoczne, tak aby kierowca nie miał wątpliwości, gdzie się one znajdują i że dalej już nie może zjechać z drogi.

Warto zobaczyć jakie bariery energochłonne są nam oferowane, bo może się okazać, że będą się one trochę między sobą różniły, w zależności od tego, w którym dokładnie miejscu mają być zamontowane. Jednak zawsze najważniejsze będzie to, aby były one jak najbardziej wytrzymałe, wykonane z odpowiedniego materiału i zamontowane w taki sposób, aby podczas zderzenia z nimi chroniły, a nie powodowały dodatkowe zagrożenie. Dodatkowo jeszcze musimy zdawać sobie sprawę z tego, że takie bariery energochłonne cały czas są ulepszane, a to oznacza, że one również mogą działać lepiej, niż to miało miejsce jeszcze kilkanaście lat temu. Nie mniej, warto się zastanowić, w których miejscach powinny być zamontowane takie bariery energochłonne, bo może się wówczas okazać, że niejednokrotnie przyczynią się one do uratowania komuś życia, albo zmniejszenie skutków wypadku na drodze. Jednak żeby tak było, musimy mieć pewność, że montujemy bariery energochłonne, które są wysokiej jakości i bardzo wytrzymałe. Tylko takie spełnią swoje zadanie i zapewnią bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom ruchu drogowego.