Marketing B2B oznacza nic innego jak zawieranie współpracy pomiędzy konkretnymi markami. Nie ma nic wspólnego ze współpracą pomiędzy konsument a firma. Jest szczególnym rodzajem marketingu, ponieważ odnosi się do szeroko pojętych działań marketingowych w oparciu o biznesowe metody. Wszystko to w efekcie przynieść ma konkretne skutki, najczęściej jest to zawieranie i utrzymanie kontaktu ze wspólnikami i bardzo ważnymi partnerami w branży. Konsument, jakim jest firma, w tym wypadku szczególnie pod uwagę bierze potencjalne zyski i inne korzyści materialne. Kanałami komunikacji w tym systemie są najczęściej maile i kampanie promocyjne czy wizerunkowe. Aby rozpocząć działania marketingowy na ten szczególny rynek, warto jest zastanowić się nad kilkoma aspektami:
Budowanie profilu klienta to niezbędnik, który każdy zainteresowany marketingiem B2B musi zrealizować. W takim profilu znajdują się najważniejsze informacje dotyczące firmy. Nie może tam zabraknąć dokładnej i całej nazwy firmy, wielkości, miejsca i siedziby, przychodów, branży, liczby działów i innych istotnych elementów, dzięki którym potencjalny partner stwierdzi, czy jesteśmy dobrzy właśnie dla niego czy też nie. Z drugiej strony oczekujemy tego samego od klienta z którym chcemy nawiązać współpracę, dobrze więc, gdy jesteśmy w stanie te informacje sprawdzić w szybki i precyzyjny sposób.